Anunț repetat
Cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea
funcţiilor publice vacante în cadrul Biroului Naţional de Statistică
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 Biroul Naţional de Statistică anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante.
Direcţia statistica comerţului exterior şi serviciilor de piaţă
- Secţia statistica comerţului exterior -
Consultant
a) scopul general:
- Asigurarea activităţilor de producere şi diseminare a informaţiilor statistice privind comerţul exterior de servicii în corespundere cu cerinţele naţionale şi standardele internaţionale.
b) sarcinile de bază:
- Elaborarea şi avizarea proiectelor actelor normative şi formularelor de rapoarte statistice, instrucţiunilor de completare a acestora privind comerţul exterior de servicii, realizat de agenţii economici;
- Coordonarea lucrărilor ce ţin de colectarea, prelucrarea, centralizarea, stocarea, actualizarea şi păstrarea informaţiei statistice privind comerţul exterior de servicii;
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor statistice, sistemul de indicatori statistici privind comerţul exterior de servicii;
- Asigurarea obiectivităţii, autenticităţii, oportunităţii şi integrităţii informaţiei statistice privind comerţul exterior de servicii, păstrarea secretului de stat, comercial şi anonimatul datelor individuale ale persoanelor juridice şi fizice;
- Pregătirea către publicare şi diseminare a informaţiei statistice privind comerţul exterior de servicii;
- Participarea la activităţile de instruire (conferinţe, seminare, cursuri de instruire, stagii etc.) organizate de către BNS.
- Secţia statistica transporturilor, comunicaţiilor şi turismului -
Specialist superior
a) scopul general:
- Realizarea acţiunilor de elaborare şi coordonare a lucrărilor ce ţin de colectarea, prelucrarea, centralizarea, stocarea, actuali-zarea şi păstrarea, informaţiei statistice privind transportul auto al persoanelor fizice.
b) sarcinile de bază:
- Elaborarea de sine stătător sau în comun cu alte autorităţi publice centrale a proiectelor anchetelor statistice, instrucţiunilor metodolo-gice de completare a acestora privind transportul auto al persoanelor fizice;
- Coordonarea lucrărilor ce ţin de colectarea, prelucrarea, centralizarea, stocarea, actuali-zarea şi păstrarea, informaţiei statistice privind transportul auto al persoanelor fizice;
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a anchetelor statistice, sistemul de indicatori statistici privind transportul auto al persoanelor fizice;
- Participarea la elaborarea şi implementarea clasificatoarelor naţionale, culegerilor de informaţii statistice ce cuprind informaţii statistice privind transportul auto al persoanelor fizice;
- Pregătirea informaţiei statistice privind transportul auto al persoanelor fizice pentru plasarea acesteia pe pagina Web a BNS.
Condiţii pentru candidaţii la ocuparea funcţiei publice vacante
Cerinţe generale:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limbile de stat şi rusă scris şi vorbit;
- Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1);
- Nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau să nu i se fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- Nu a depăşit limita vîrstei de pensionare (57 ani - femei şi 62 - bărbaţi).
Cerinţe specifice:
- Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul statistic, economic, financiar, contabil;
- Experienţă profesională - vechimea în muncă în domeniul economico-financiar cel puţin un an pentru funcţia de consultant şi şase luni pentru funcţia de specialist superior;
- Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1);
- Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, SPSS, Internet, E-mail;
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii, contabilităţii;
- Abilităţi: analiză şi sinteză, elaborarea actelor normative şi altor documente, argumentare, comunicare eficientă, lucru independent şi în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobîndite.
- Atitudini/comportamente: disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, diplomaţie şi spirit de iniţiativă.
Condiţiile de muncă:
- 40 ore pe săptămînă, 8 ore pe zi, disponibilitatea lucrului peste program şi în zilele de repaus, după caz;
- program de muncă: luni-vineri, orele 8.00 - 17.00, pauza de masă 12.00-13.00
- activitate preponderent de birou, deplasări în autorităţi publice centrale şi locale, precum şi peste hotare.
Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţi pentru participare la concurs:
- formularul de participare, indicat în anexa nr.1;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare;
- profesională şi/sau specializare;
- copia carnetului de muncă;
- cazierul judiciar.
Notă:
Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare);
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs:
- Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs, care va include proba scrisă şi interviul, este de 20 zile din ziua publicării anunţului. Data limită de prezentare - 4 mai 2015.
Locul desfăşurării concursului:
- Locul depunerii documentelor de participare la concurs şi de desfăşurare a concursului este mun. Chişinău, str. Grenoble, nr. 106, biroul nr. 409, telefoane de contact: 022 40 30 80; 72 73 57.
- Persoanele responsabile de oferirea informaţiilor suplimentare şi primirea documentelor:
- Diana Bîrsa, şef al Secţiei resurse umane;
- Galina Vozian, specialist principal în Secţia resurse umane.
Cheltuielile
- Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de Biroul Naţional de Statistică al Republicii Moldova, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sînt suportate de participanţii la concurs.
Bibliografia:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea Republicii Moldova cu privire la statistica oficială, nr. 412-XV din 09.12.2004;
- Hotărîrea Guvernului nr.1034 din 29.12.2011 “Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Biroului Naţional de Statistică, structurii, componenţei nominale a Colegiului şi efectivului-limită al acestuia”;
- Hotărîrea Guvernului nr. 1008 din 10.12.2014 “Cu privire la aprobarea Programului lucrărilor statistice pe anul 2015”;
- Legea nr.158-XVI din 04. 07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legea nr.25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Legea nr.190-XII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
- Legea nr.16 din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese.
- Legea nr. 155 din 21.07.2011 privind aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice
- Hotărîrea Guvernului nr. 331 din 28.05.2012 „Privind salarizarea funcţionarilor publici”.
- Legea Codul contravenţional al Republicii Moldova, nr. 218-XVI din 24.10.2008 (Monitorul Oficial nr.3-6/15 din 16.01.2009)
- Codul Muncii al Republicii Moldova;
- Legea nr. 317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, art.49-56
- Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 04. 07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public cu anexe.
- Hotărîrea Guvernului nr. 618 din 05.10.1993 „Pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie şi Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării localeale Republicii Moldova”;
- Metodologii: old.statistica.md/Metodologie/Metadate/Metadate de referinţă