În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Direcţia Generală pentru Statistică a mun. Chişinău anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea activităţilor de producere a indicatorilor vizând statistica muncii.
Sarcinile de bază:
- Colectarea şi prelucrarea rapoartelor statistice şi financiare de la agenţii economici cu forma de proprietate mixtă şi cu capital străin din sectorul Ciocana şi o parte din instituţiile bugetare din mun. Chişinău;
- Asigurarea activităţilor de generalizare a rapoartelor statistice şi de elaborare a tabelelor generalizatoare, notelor informative, rapoartelor analitice, pregătirea datelor către diverse publicaţii ce ţine de sistemul de indicatori din statistica muncii;
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor (anchetelor) statistice şi financiare agenţilor economici; Oferirea consultaţiilor si organizarea instructajelor cu secţiile de colectare a rapoartelor statistice ce ţine de statistica muncii;
- Asigurarea codificării rapoartelor statistice conform clasificatoarelor.
- Asigurarea activităţii de control a veridicităţii datelor statistice, confidenţialităţii datelor statistice primare.
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea activităţilor de producere a indicatorilor statistici şi financiari.
Sarcinile de bază:
- Colectarea şi prelucrarea rapoartelor statistice şi financiare de la agenţii economici cu adresa juridică în sectorul Buiucani a mun. Chişinău;
- Efectuarea controlului asupra calităţii informaţiei statistice şi respectării termenilor stabilite de prezentare a rapoartelor statistice, vizând statistica comerţului şi serviciilor cu plată pe sectorul Buiucani;
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor (anchetelor) statistice vizând statistica financiară şi dărilor de seamă contabile;
- Asigurarea codificării rapoartelor statistice şi financiare conform clasificatoarelor.
- Revizuirea formularelor, anchetelor statistice colectate şi prelucrate în secţie.
Scopul general al funcţiei:
Sarcinile de bază:
- Colectarea şi prelucrarea rapoartelor statistice şi financiare de la agenţii economici cu adresa juridică în sectorul Centru a mun. Chişinău;
- Efectuarea controlului asupra calităţii informaţiei statistice şi respectării termenelor stabilite de prezentare a rapoartelor statistice vizând consumurile şi cheltuielile, dările de seamă contabile (sectorul Centru);
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor (anchetelor) statistice vizând statistica financiară şi dărilor de seamă contabile;
- Asigurarea codificării rapoartelor statistice şi financiare conform clasificatoarelor;
- Revizuirea formularelor, anchetelor statistice colectate şi prelucrate în secţie.
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea activităţilor de producere a indicatorilor statistici şi financiari.
Sarcinile de bază:
- Colectarea şi prelucrarea rapoartelor statistice şi financiare de la agenţii economici cu adresa juridică în sectorul Ciocana a mun. Chişinău;
- Efectuarea controlului asupra calităţii informaţiei statistice şi respectării termenelor stabilite de prezentare a rapoartelor statistice vizând statistica trasportului şi telecomunicaţii pe sectorul Ciocana ;
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor (anchetelor) statistice vizând statistica financiară şi dărilor de seamă contabile;
- Asigurarea codificării rapoartelor statistice şi financiare conform clasificatoarelor.
- Revizuirea formularelor, anchetelor statistice colectate şi prelucrate în secţie.
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea activităţilor de producere a indicatorilor statistici şi financiari.
Sarcinile de bază:
- Colectarea şi prelucrarea a rapoartelor statistice şi financiare de la agenţi economici cu adresa juridică în sectorul Rîşcani a mun.Chişinău;
- Efectuarea controlului asupra calităţii informaţiei şi respectării termenelor stabilite de prezentarea a rapoartelor statistice vizând statistica comerţului, serviciilor, transportului, consumurile şi cheltuielile, dările de seamă contabile (sectorul Rîşcani);
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor(anchetelor) statistice vizînd statistica financiară şi dările de seamă contabile;
- Asigurarea codificării rapoartelor statistice şi financiare conform clasificatoarelor.
- Revizuirea formularelor, anchetelor statistice colectate şi prelucrate în secţie.
-Specialist (perioadă determinată)-
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea activităţilor de producere a indicatorilor statistici şi financiari.
Sarcinile de bază:
- Colectare şi prelucrare a rapoartelor statistice şi financiare de la agenţi economici cu adresa juridică în sectorul Rîşcani a mun.Chişinău;
- Efectuarea controlului asupra calităţii informaţiei statistice şi respectării termenelor stabilite de prezentare a rapoartelor statistice vizând statistica muncii, construcţiilor, consumurile şi cheltuielile, dările de seamă contabile (sectorul Rîşcani);
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor (anchetelor) statistice vizând statistica financiară şi dările de seamă contabile;
- Asigurarea codificării rapoartelor statistice şi financiare conform clasificatoarelor.
- Revizuirea formularelor, anchetelor statistice colectate şi prelucrate în secţie.
Condiţii pentru candidaţii la ocuparea funcţiei publice vacante
Cerinţe generale:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limbile de stat şi rusă scris şi vorbit;
- Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1);
- Nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau să nu i se fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
- Nu a depăşit limita vârstei de pensionare (57 ani - femei şi 62 - bărbaţi).
Cerinţe specifice:
- Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul statistic, economic, financiar, contabil;
- Experienţă profesională – vechimea în muncă în domeniul economic:
- Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1);
- Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, SPSS, Internet, E-mail;
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii, contabilităţii;
- Abilităţi: analiză şi sinteză, comunicare eficientă, lucru independent şi în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobândite.
- Atitudini/comportamente: disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, diplomaţie şi spirit de iniţiativă.
Condiţiile de muncă:
- 40 ore pe săptămână, 8 ore pe zi, disponibilitatea lucrului peste program şi în zilele de repaus, după caz;
- program de muncă: luni-vineri orele 8.00 - 17.00, pauza de masă 12.00 - 13.00;
- activitate de birou.
Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţi pentru participare la concurs:
- formularul de participare;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
- copia carnetului de muncă;
- cazierul judiciar.
Notă:
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs:
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs, care va include proba scrisă şi interviul, este de 20 zile calendaristice din ziua publicării anunţului. Data limită de prezentare – 22 ianuarie 2018, ora 17:00
Locul desfăşurării concursului:
- Locul depunerii documentelor de participare la concurs şi de desfăşurare a concursului este mun. Chişinău, șos. Hîncești nr. 53, biroul nr. 221.
- Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi primirea documentelor:
- Aramă Dumitru, şef serviciul resurse umane, tel. de contact: 022 73 18 38.
Cheltuielile
Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sunt suportate de Direcţia generală pentru statistică a municipiului Chişinău, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sunt suportate de participanţii la concurs.
Bibliografia:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea Republicii Moldova cu privire la statistica oficială, nr. 93 din 26.05.2017;
- Hotărîrea Guvernului nr.1034 din 29.12.2011 “Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Biroului Naţional de Statistică, structurii, componenţei nominale a Colegiului şi efectivului-limită al acestuia”;
- Legea nr.158-XVI din 04. 07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legea nr.25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Legea nr.190-XII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
- Legea nr.16 din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
- Legea nr. 155 din 21.07.2011 privind aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice;
- Hotărîrea Guvernului nr. 331 din 28.05.2012 „Privind salarizarea funcţionarilor publici”;
- Legea Codul contravenţional al Republicii Moldova, nr. 218-XVI din 24.10.2008 (Monitorul Oficial nr.3-6/15 din 16.01.2009);
- Codul Muncii al Republicii Moldova;
- Legea nr. 317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, art.49-56;
- Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 04. 07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public cu anexe;
- Hotărîrea Guvernului nr. 618 din 05.10.1993 „Pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie şi Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova”.