Anunţ cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea
funcţiilor publice vacante în cadrul subdiviziunilor
Biroului Naţional de Statistică
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 200, Biroul Naţional de Statistică anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante:
Informaţia necesară:
1. Denumirea autorităţii publice: Biroul Naţional de Statistică al Republicii Moldova
2. Sediul autorităţii: mun. Chişinău, str. Grenoble, 106
3. Denumirea funcţiilor publice vacante:
3.1. Specialist principal în Secţia cercetări prin sondaj
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea logistică a activităţilor ce ţin de coordonarea reţelei integrate de operatori de interviu şi specialişti controlori responsabili de colectarea datelor pentru Ancheta Forţei de Muncă (AFM) şi Cercetarea Bugetelor Gospodăriilor Casnice
Sarcinile de bază ale funcţiei:
- Menţinerea unei legături permanente de conlucrare între unitatea centrală de coordonare a reţelei integrate de operatori de interviu/specialişti controlori şi organele teritoriale pentru statistică;
- Asigurarea logistică a organizării seminarelor de instruire pentru personalul din reţea;
- Monitorizarea lunară a cheltuielilor legate de deplasarea operatorilor de interviu în teritoriu pentru fiecare Direcţie/secţie teritorială de statistică în parte;
- Participarea la organizarea concursurilor de selectare a operatorilor de interviu şi a specialiştilor controlori;
- Participarea la realizarea procesului de control al activităţii operatorilor de interviu şi al specialiştilor controlori în teritoriu;
- Contactarea telefonică a membrilor gospodăriilor participante în cercetările AFM si CBGC, pentru a monitoriza activitatea operatorilor;
- Actualizarea permanentă a bazei de date cu informaţiile personale ale specialiştilor controlori şi ale operatorilor de interviu din cadrul reţelei integrate AFM şi CBGC;
- Expedierea scrisorilor de informare despre AFM şi CBGC către gospodăriile selectate aleatoriu pentru a fi cercetate.
3.2. Specialist principal în Secţia recensămîntul populaţiei în cadrul Direcţiei recensăminte
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la realizarea acţiunilor de organizare şi înfăptuire a recensămintelor pe bază de metodologii progresiste şi principii metodologice moderne, prelucrarea şi generalizarea datelor obţinute.
Sarcinile de bază:
- Participarea la elaborarea proiectelor instrumentarului de recensămînt, programelor instructive pentru personalul de recensămînt;
- Participarea la pregătirea materialelor de publicitate a recensămintelor şi a rezultatelor obţinute;
- Acordarea asistenţei metodologice şi instructive organelor teritoriale de statistică pe chestiile organizării şi efectuării recensămintelor;
- Monitorizarea, controlul şi evaluarea acţiunilor de pregătire şi efectuare a recensămintelor în teritoriu.
3.3. Şef al Direcţiei pentru statistică a raionului Străşeni.
3.4. Şef al Direcţiei pentru statistică a raionului Criuleni
Scopul general al funcţiei:
Conducerea, organizarea şi asigurarea activităţilor de colectare, prelucrare, sistematizare, generalizare şi analiza informaţiei statistice de la agenţii economici conform programului de activitate al BNS, contribuind la asigurarea autorităţilor publice centrale si locale, altor categorii de utilizatori cu informaţie statistică privind dezvoltarea social-economică a raionului.
Sarcinile de baza:
- Coordonarea activităţii de realizare a cercetărilor statistice pe teren, a colectării şi prelucrării informaţiei statistice primite de la agenţii economici şi gospodăriile populaţiei.
- Coordonarea şi participarea la activitatea de analiză şi diseminare a informaţiei statistice.
- Coordonarea activităţii de organizare şi efectuare a lucrărilor statistice speciale recensăminte, alte lucrări.
- Coordonarea activităţii de oferire a ajutorului consultativ agenţilor economici, altor unităţi raportoare din teritoriu în probleme de statistică.
- Asigurarea disciplinei de raportare şi calităţii datelor prezentate de agenţii economici. Organizarea activităţii de control.
- Conducerea/managementul general al Direcţiei pentru statistică a raionului.
4. Condiţii pentru candidaţii la ocuparea funcţiei publice vacante în cadrul BNS
I. Condiţii de bază:
a) Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) Posedă limbile moldovenească şi rusă scris şi vorbit;
c) Nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau să nu i se fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
d) Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săfîrşite cu intenţie;
e) Nu a depăşit limita vîrstei de pensionare.
II. Cerinţe specifice:
a) Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul statistic, economic, financiar, contabil;
b) Vechimea în muncă în specialitate: preferabil cel puţin 1 an în domeniul economico-financiar;
- pentru funcţia de şef al Direcţiei pentru statistică - preferabil cel puţin 5 ani;
c) Vechime în muncă în serviciul public: preferabil cel puţin 1 an;
- pentru funcţia de şef al Direcţiei pentru statistică - preferabil cel puţin 3 ani;
d) Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, SPSS, Internet, E-mail;
e) Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii;
f) Preferabil cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (la nivel cel puţin intermediar)
g) Abilităţi: analiză şi sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, comunicare eficientă, lucru independent şi în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobîndite.
h) Atitudini/comportamente: diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
5. Bibliografia
6. Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţi pentru participare la concurs:
- formularul de participare, indicat în anexa nr.1;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
- copia carnetului de muncă;
- cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia sţ completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire).
Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).
7. Termenul de depunere a documentelor pentru participarea la concurs.
- Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs, care va include proba scrisă şi interviul, este de 20 zile din ziua publicării anunţului. Data limită de prezentare – 17 mai 2010 inclusiv.
- 25 mai 2010 - pentru funcţia de şef al Direcţiei pentru statistică Criuleni
8. Locul desfăşurării concursului.
- locul depunerii documentelor de participare la concurs şi de desfăşurare a concursului este mun. Chişinău, str. Grenoble, nr. 106, biroul nr.203, tel. 40 30 54; 72 73 57.
Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi primirea documentelor – Svetlana Cotruţa, şeful Secţiei resurse umane şi secretariat.
9. Cheltuielile.
- cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de Biroul Naţional de Statistică al Republicii Moldova, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sînt suportate de participanţii la concurs.
Formular de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante