Anunţ privind organizarea consultării publice a proiectului
Hotărîrii Guvernului cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al
Sistemului Informaţional Automatizat al Biroului Naţional de Statistică
Biroul Naţional de Statistică iniţiază, începînd cu data de 24.02.2010, consultarea publică a proiectului Hotărîrii Guvernului cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului Informaţional Automatizat al Biroului Naţional de Statistică.
Scopul proiectului este crearea unui sistem modern de colectare, prelucrare, stocare şi diseminare a informaţiei, în corespundere cu standardele internaţionale şi practica avansată în domeniu.
Necesitatea elaborării şi adoptării proiectului de decizie este Implementarea Sistemului Informaţional Automatizat al Biroului Naţional de Statistică (SIA al BNS), ce constituie un factor important atît pentru sporirea accesului societăţii la informaţia statistică calitativă, cît şi pentru micşorarea sarcinii informaţionale asupra agenţilor economici, oferindu-le oportunităţi de transmitere electronică a datelor statistice.
Proiectul de decizie este elaborat în conformitate cu prevederile Legii nr.467-XV din 21 noiembrie 2003 cu privire la informatizare şi la resursele informaţionale de stat, Strategiei naţionale de dezvoltare pe anii 2008 -2011, adoptată prin Legea nr.295-XVI din 21 decembrie 2007 şi întru executarea prevederilor Hotărîrii Guvernului nr.191 din 25.02.2008 „Pentru aprobarea Planului de acţiuni privind implementarea Strategiei naţionale de dezvoltare pe anii 2008-2011” (pct. 145 „Dezvoltarea infrastructurii informaţionale a Biroului Naţional de Statistică”).
Recomandările privind proiectul Hotărîrii Guvernului cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului Informaţional Automatizat al Biroului Naţional de Statistică, supus consultării publice, pot fi expediate pînă la data de 10 martie 2010, dlui Oleg Cruglea, şeful Direcţiei Generale Tehnologii Informaţionale tel.: 40 30 10, e-mail: oleg.cruglea@statistica.md sau adresa poştală a BNS: Chişinău, str. Grenoble, 106.