A N U N Ţ
Cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor publice vacante în cadrul Biroului Naţional de Statistică
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 Biroul Naţional de Statistică anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante
Denumirea funcţiilor publice vacante:
1. Secţia cercetări prin sondaj
Specialist principal (temporar)
a) scopul general:
- Asigurarea logistică a activităţilor ce ţin de coordonarea reţelei integrate de operatori de interviu şi specialişti controlori responsabili de colectarea datelor pentru AFM şi CBGC.
b) sarcinile de bază:
- Menţinerea unei legături permanente de conlucrare între unitatea centrală de coordonare a reţelei integrate de operatori de interviu/specialişti controlori şi organele teritoriale pentru statistică;
- Asigurarea logistică a organizării seminarelor de instruire pentru personalul din reţea;
- Monitorizarea lunară a cheltuielilor înregistrate în contul instituţiei nr.322 pentru fiecare direcţie/secţie teritorială pentru statistică în parte;
- Participarea la organizarea concursurilor de selectare a operatorilor de interviu şi a specialiştilor controlori;
- Participarea la realizarea procesului de control al activităţii operatorilor de interviu şi al specialiştilor controlori în teritoriu;
- Actualizarea permanentă a bazei de date cu informaţiile personale ale specialiştilor controlori şi ale operatorilor de interviu din cadrul reţelei integrate AFM şi CBGC;
- Expedierea scrisorilor de informare despre AFM şi CBGC către gospodăriile selectate pentru a fi cercetate.
2. Şef al Direcţiei pentru statistică a raionului Nisporeni
3. Şef al Direcţiei pentru statistică a raionului Soroca
a) scopul general:
- Organizarea activităţii Direcţiei întru asigurarea colectării, prelucrării, sistematizării, generalizării, analizării şi diseminării informaţiei statistice conform Programului de activitate al BNS, contribuind la asigurarea autorităţilor publice centrale şi locale, altor categorii de utilizatori cu informaţie statistică.
b) sarcinile de baza:
- Coordonarea activităţii de realizare a cercetărilor statistice pe teren, a colectării şi prelucrării informaţiei statistice primite de la agenţii economici şi gospodăriile populaţiei.
- Coordonarea şi participarea la activitatea de analiză şi diseminare a informaţiei statistice.
- Coordonarea activităţii de organizare şi efectuare a lucrărilor statistice speciale: recensăminte, alte lucrări.
- Coordonarea activităţii de oferire a ajutorului consultativ agenţilor economici, altor unităţi raportoare din teritoriu în probleme de statistică.
- Asigurarea disciplinei de raportare şi calităţii datelor prezentate de agenţii economici. Organizarea activităţii de control.
- Conducerea/managementul general al Direcţiei.
Condiţii pentru candidaţii la ocuparea funcţiei publice vacante
Cerinţe generale:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limbile de stat şi rusă scris şi vorbit;
- Nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau să nu i se fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- Nu a depăşit limita vîrstei de pensionare (57 ani - femei şi 62 - bărbaţi).
Cerinţe specifice:
- Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul statistic, economic, financiar, contabil şi juridic;
- Vechimea în muncă - minim 3-4 ani de experienţă profesională în domeniul economico-financiar şi juridic şi 2 ani - în serviciul public (pentru funcţia de şef al direcţiei teritoriale) şi un an de experienţă profesională în domeniul economic (pentru funcţia de specialist principal);
- Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, SPSS, Internet, E-mail;
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii, contabilităţii, jurisprudenţei;
- Abilităţi: analiză şi sinteză, elaborarea actelor normative şi altor documente, argumentare, comunicare eficientă, lucru independent şi în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobîndite.
- Atitudini/comportamente: disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate.
Condiţiile de muncă:
- 40 ore pe săptămînă, 8 ore pe zi, disponibilitatea lucrului peste program şi în zilele de repaus, după caz;
- program de muncă: luni-vineri, orele 8.00 - 17.00, pauza de masă 12.00-13.00
- activitate preponderent de birou, deplasări în autorităţi publice centrale şi locale, precum şi peste hotare.
Motivare:
- remunerarea conform prevederilor Hotărîrii Guvernului nr. 525 din 16.05.2006 pentru funcţia de:
- specialist principal în Secţia cercetări prin sondaj - grila de salarizare este de 1000,0-1500,0 lei + sporuri+adaosuri+premii;
- şef al Direcţiei teritoriale pentru statistică - grila de salarizare este de 1300,0-1950,0 lei + sporuri+adaosuri+premii.
Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţi pentru participare la concurs:
- formularul de participare, indicat în anexa nr.1;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
- copia carnetului de muncă;
- cazierul judiciar.
Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare);
- cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs:
- Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs, care va include proba scrisă şi interviul, este de 20 zile din ziua publicării anunţului. Data limită de prezentare - 17 noiembrie 2011.
Locul desfăşurării concursului:
- locul depunerii documentelor de participare la concurs şi de desfăşurare a concursului este mun. Chişinău, str. Grenoble, nr. 106, biroul nr.203, telefoane de contact: 40 30 80; 72 73 57.
Persoanele responsabile de oferirea informaţiilor suplimentare şi primirea documentelor:
- Natalia Cîrlig, şef adjunct al Secţiei resurse umane şi secretariat,
- Galina Vozian, consultant în Secţia resurse umane şi secretariat.
Cheltuielile:
- cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de Biroul Naţional de Statistică al Republicii Moldova, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sînt suportate de participanţii la concurs.
Formular de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante