Anunţ cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor publice vacante
în cadrul Biroului Naţional de Statistică
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Biroul Naţional de Statistică anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante,
Serviciul audit intern şi managementul calităţii
- auditor intern -
Scopul general:
Realizarea activității de audit în cadrul Biroului Național de Statistică (BNS) și al subdiviziunilor sale. Asigurarea unui grad de control asupra operațiunilor, îndrumă entitatea audiată la îmbunătățirea operațiunilor sale și contribuie la adăugarea unui plus de valoare acestora. Ajută entitatea în atingerea obiectivelor, evaluînd, printr-o abordare sistematică proceselor de management al riscurilor, de control și de guvernare cu propuneri de consolidare a eficacității lor.
Sarcinile de bază:
- Stabilirea obiectivelor misiunii de audit intern în aparatul BNS şi organele teritoriale de statistică.
- Efectuarea activităţilor de audit intern pentru evaluarea sistemului de management financiar şi control.
- Evaluarea serviciilor şi proceselor de control intern.
- Elaborarea rapoartelor vizînd rezultatele auditului intern.
- Monitorizarea implementării recomandărilor în entităţile audiate.
- Acordarea asistenţei consultative privind respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul de competenţă.
Cerinţe specifice:
- Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul finanțe - pentru audit intern, drept economic, statistic;
- Experienţă profesională - vechimea în muncă în domeniul economic, – 1 an;
- Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1);
- Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, SPSS, Internet,E-mail;
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul economic;
- Abilităţi: analiză şi sinteză, elaborarea actelor de argumentare şi alte documente, comunicare eficientă, lucru în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobîndite.
- Atitudini/comportamente: disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate.
Direcţia statistica comerţului exterior şi serviciilor de piaţă
Secţia statistica comerțului exterior
- consultant -
Scopul general:
Asigurarea activităților de producere și diseminare a informațiilor statistice privind comerțul exterior de servicii în corespundere cu cerințele naționale și standardele internaționale.
Sarcinile de bază:
- Elaborarea şi avizarea proiectelor de acte normative şi formularelor de rapoarte statistice, instrucţiunilor de completare a acestora privind comerţul exterior de servicii;
- Coordonarea lucrărilor ce ţin de colectarea, prelucrarea, centralizarea, stocarea, actualizarea şi păstrarea informaţiei statistice privind comerţul exterior de servicii;
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice privind modul de completare a rapoartelor statistice, sistemul de indicatori statistici privind comerţul exterior de servicii;
- Asigurarea obiectivităţii, autenticităţii, oportunităţii şi integrităţii informaţiei statistice privind comerţul exterior de servicii, păstrarea secretului de stat şi anonimatul datelor individuale ale persoanelor juridice şi fizice;
- Pregătirea către publicare şi diseminare a informaţiei statistice privind comerţul exterior de servicii;
- Participarea la activităţile de instruire (conferinţe, seminare, cursuri de instruire, stagii etc.) organizate de către BNS.
Direcţia statistica prețurilor
- specialist principal -
Scopul general:
Coordonarea și asigurarea activităților de producere a indicatorilor privind statistica prețurilor și comparabilității internaționale.
Sarcinile de bază:
- Participarea la elaborarea şi perfecţionarea metodologiilor de calcul a indicatorilor statistici din domeniul statisticii preţurilor;
- Participarea la colectarea, prelucrarea, verificarea şi generalizarea informaţiei a preţurilor la mărfuri-servicii pentru construirea IPC (indicii preţurilor de consum);
- Participarea în activităţi de elaborare a notelor informative şi rapoartelor analitice, pregătirea datelor către diverse publicaţii statistice, chestionare solicitate de organisme internaţionale şi alţi utilizatori;
- Oferirea consultaţiilor şi explicaţiilor metodologice organelor teritoriale pentru statistică privind modul de supraveghere şi înregistrare a preţurilor la mărfurile de larg consum şi tarifele la serviciile prestate populaţiei;
- Pregătirea răspunsurilor la solicitările de date statistice în domeniul preţurilor.
Direcția statistica pieței muncii
Secția statistica salariilor
- specialist principal -
Scopul general:
Asigurarea activităților de producere și diseminare a informațiilor statistice din domeniul pieței muncii în baza cercetărilor asupra întreprinderilor în conformitate cu cerințele naționale și standardele internaționale din domeniu.
Sarcinile de bază:
- Implementarea metodologilor cercetărilor statistice asupra întreprinderilor din domeniul pieţei muncii;
- Desfăşurarea cercetărilor statistice asupra întreprinderilor – Câștigurile salariale ale personalului specificate pe funcții în luna octombrie, Câștigurile salariale și costul forței de muncă etc.;
- Analiza şi diseminarea informaţiilor statistice utilizatorilor;
- Coordonarea activităţii organelor teritoriale de statistică în realizarea cercetărilor statistice asupra întreprinderilor;
- Colaborarea cu utilizatorii de date statistice din domeniu: ministere, alte autorități publice centrale, mediul academic, organizații non-guvernamentale, mass-media;
- Participarea la activitatea de cooperare internaţională în domeniul statisticii pieței muncii.
Secţia Metode Statistice
Serviciul eşantionare şi inferenţă statistică
- consultant -
Scopul general:
Contribuie la elaborarea metodologiilor de inferenţă statistică pentru cercetările prin sondaj desfăşurate de către BNS, efectuarea lucrărilor ce ţin de determinarea calităţii (preciziei) indicatorilor statistici pentru cercetările prin sondaj.
Sarcinile de bază:
- Elaborarea metodologiilor de inferenţă statistică pentru cercetările prin sondaj desfăşurate de către BNS.
- Elaborarea metodologiilor de tratare a non-răspunsurilor.
- Efectuarea lucrărilor ce ţin de inferenţa statistică (determinarea coeficienţilor de extindere) pentru cercetările prin sondaj efectuate de către BNS.
- Avizarea proiectelor actelor normative în domeniul de competenţă.
- Studierea şi implementarea noilor tehnici şi metode utilizate pe plan internaţional în domeniul inferenţei statistice.
- Efectuarea lucrărilor ce ţin de determinarea calităţii (preciziei) indicatorilor statistici pentru cercetările prin sondaj.
- Analiza rezultatelor obţinute în baza calculelor de inferenţă şi precizie şi aplicarea metodelor de ajustare în caz de necesitate.
Condiţii pentru candidaţii la ocuparea funcţiilor publice vacante
Cerinţe generale:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limbile de stat şi rusă scris şi vorbit;
- Nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau să nu i se fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- Nu a depăşit limita vîrstei de pensionare (57 ani - femei şi 62 - bărbaţi).
Cerinţe specifice:
- Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul statistic, economic;
- Experienţă profesională - vechimea în muncă în domeniul economic:
1 an - pentru funcţia de consultant şi specialist principal;
- Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1);
- Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, SPSS, Internet,E-mail;
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii;
- Abilităţi: analiză şi sinteză, elaborarea actelor de argumentare şi alte documente, comunicare eficientă, lucru în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobîndite.
- Atitudini/comportamente: disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate.
Condiţiile de muncă:
- 40 ore pe săptămînă, 8 ore pe zi, disponibilitatea lucrului peste program şi în zilele de repaus, după caz;
- program de muncă: luni-vineri, orele 8.00 - 17.00, pauza de masă 12.00-13.00
- activitate preponderent de birou, deplasări în autorităţi publice centrale şi locale.
Lista documentelor necesare a fi prezentate de candidaţi pentru participare la concurs:
- formularul de participare;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
- copia carnetului de muncă;
- cazierul judiciar.
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs.
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs, care va include proba scrisă şi interviul – pînă la 12 decembrie 2016.
Locul desfăşurării concursului:- Locul depunerii documentelor de participare la concurs şi de desfăşurare a concursului este mun. Chişinău, str. Grenoble, nr. 106, biroul nr.409.
- Persoanele responsabile de oferirea informaţiilor suplimentare şi primirea documentelor
- Natalia Cîrlig, consultant al Secţiei resurse umane, tel. de contact: 022 72 73 57.
- Ala Caraman, specialist principal în Secţia resurse umane, tel. de contact: 022 73 16 17.
Cheltuielile.
Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de Biroul Naţional de Statistică al Republicii Moldova, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sînt suportate de participanţii la concurs.
Bibliografia:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea Republicii Moldova cu privire la statistica oficială, nr. 412-XV din 09.12.2004;
- Hotărîrea Guvernului nr.1034 din 29.12.2011 "Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Biroului Naţional de Statistică, structurii, componenţei nominale a Colegiului şi efectivului-limită al acestuia"
- Legea nr.158-XVI din 04. 07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legea nr.25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Legea nr.190-XII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
- Legea nr.16 din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
- Legea nr. 155 din 21.07.2011 privind aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice;
- Legea nr. 229 din 23.09.2010 privind controlul financiar public intern;
- Hotărîrea Guvernului nr. 331 din 28.05.2012 "Privind salarizarea funcţionarilor publici"
- Legea nr. 317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, art.49-56;
- Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009 "Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public cu anexe.
- Hotărîrea Guvernului nr. 618 din 05.10.1993 "Pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie şi Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării localeale Republicii Moldova";
- Metodologii: (old.statistica.md/Metodologie/Metadate/Metadate de referinţă)