In revista lunară a Statisticii Suediei ”Statistics in action” (Statistica in acțiune) din ianuarie 2017, a fost publicat un interviu cu Maria Godiac și Lilia Racu privind dezvoltarea platformei Intranet in BNS.
Citiți mai jos traducerea în limba română a interviului și versiunea originală extrasă din revistă.
“Comunicarea internă s-a îmbunătățit”
În iunie anul trecut, Biroul Național de Statistică (BNS) din Moldova a lansat Intranet-ul. ”Aveam nevoie de un instrument care să ne îmbunătățească comunicarea internă în cadrul organizației”, au spus Maria Godiac și Lilia Racu de la BNS.
Angajații de la BNS își doreau să existe un sistem unde ar fi putut să găsească rapid informația sau documentele de care au nevoie pentru activitatea lor. De asemenea, exista necesitatea unui canal care ar distribui noutățile instituționale.
”În plus, aveam nevoie de intranet ca să îmbunătățim transparența, și să micșorăm distanța între angajați și top management, oficiul central și oficiile regionale”, zice Maria Godiac, Șeful Direcției sinteză și diseminare a informației statistice, și Lilia Racu, șef adjunct al direcției.
Intranetul a fost dezvoltat cu asistența tehnică a proiectului Îmbunătățirea statisticii regionale (STATREG), și în cooperare cu Statistica Suediei.
”Am dori să menționăm rolul cheie al Annei Molander, de la Statistica Suediei. Ea a identificat necesitatea BNS de a-și îmbunătăți comunicarea internă și a sugerat să creăm platforma Intranet. Statistica Suediei ne-a asistat și ajutat să organizăm activitatea, să stabilim foaia de parcurs și planul de acțiuni, să desfășurăm interviurile și atelierele de lucru, să definim conținutul și design-ul intranetului, să distribuim rolurile și sarcinile pentru editori, și în final, ne-a ajutat să pregătim lansarea acestuia”, au afirmat dna Godiac și dna Racu.
Intranetul BNS este utilizat zilnic pentru diverse scopuri, dar scopul principal este informarea personalului privind cele mai recente noutăți din cadrul BNS.
”Noi putem confirma că comunicarea internă s-a îmbunătățit din momentul lansării Intranet-ului, în special la oficiul central. Acum fiecare poate fi implicat, să-și împărtășească noutățile sale, să-și exprime opinia sa, să comenteze și participe în forum sau în diverse sondaje. Activitățile sunt mult mai transparente, documentele pot fi găsite într-un singur loc și informația despre proiectele în derulare sunt disponibile pentru fiecare”, au spus dna Godiac și dna Racu.
Ce sfat ați da altor oficii de statistică care doresc să-și dezvolte un Intranet?
”Să înceapă sa-ți dezvolte un Intranet cît de curînd posibil” Noi putem afirma cu certitudine că acesta este un instrument foarte util pentru o instituție. Un sfat este să înceapă cu o echipă bună care va fi responsabilă pentru organizarea și activitatea editorială și coordonare a Intranetului. De asemenea, din experiența noastră, colaborarea cu alte oficii de statistică care deja au implementat un Intranet este foarte importantă”, menționează dna Godiac și dna Racu.